top of page

Hvornår stoppede vi med at lytte til videnskaben?

  • Forfatters billede: Nadja Calgaro
    Nadja Calgaro
  • 25. mar.
  • 1 min læsning

ree

I Danmark har vi stolte traditioner for at basere vores samfund på viden, forskning og faglighed. Men når det gælder vores mest sårbare – børnene – ser vi gang på gang, at videnskabelige indsigter bliver tilsidesat til fordel for kortsigtede løsninger og økonomiske hensyn.

I denne tankevækkende artikel fra Kristeligt Dagblad stilles der skarpt på en af de største misforståelser i debatten om børns trivsel: Børnene er ikke problemet – de viser problemet. Når børn mistrives, er det et symptom på noget større. Noget, vi som samfund har et ansvar for at løse.

Alligevel ser vi, at politiske beslutninger og kommunale praksisser ofte går stik imod, hvad forskning og eksperter anbefaler. Vi ser børn, der ikke får den rette støtte, familier der må kæmpe mod systemet i stedet for at blive hjulpet, og et voksende pres på skoler og daginstitutioner, som ikke har de nødvendige ressourcer til at møde børnene dér, hvor de er.


Så hvornår blev vi et samfund, der ignorerer den viden, vi har? Hvornår blev det vigtigere at tilpasse børn til systemet, fremfor at tilpasse systemet til børnene?


Læs artiklen her, og lad os tage snakken: https://vist.ly/3mxuhwz


 
 
 

Kommentarer


Børns Værdi ApS

+45 50 32 55 59

CVR: 44262029

Østergade 15 - 8900 Randers - Danmark

  • Bluesky gennemsigtig
  • Instagram
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

©2025 by Børns Værdi.- Siden anvender kun nødvendige session cookies

bottom of page